Bayram Alışverişinde E-Ticarette Artış Yaşanıyor
Bayram döneminde tatlı, çikolata, şekerleme ve kahve gibi ürünler talep görürken, hediyelik eşya kategorisinde de artış yaşanıyor. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, yaptığı açıklamada, ramazan ayı ve yaklaşan Ramazan Bayramı’na yönelik alışverişlerin e-ticaret sektöründe tüm kategorilerde satışları artırdığını belirtti.
Çevikoğlu, iftar sonrası ve sahura kadar alışveriş yapma imkan ve kampanyalarının e-ticareti bayram alışverişlerinde ön plana çıkardığını ve tatlı malzemeleri, çikolata, şeker, kahve gibi gıda alışverişlerinin yanı sıra giyim ve ayakkabı alışverişlerinin en fazla tercih edilen ürünler arasında olduğunu dile getirdi. Tatil dönemlerinde insanların şehir dışına çıkacağını ve uçak rezervasyonlarında da artış yaşandığını belirtti.
“Tüketiciler Kampanya ve Teklifleri Karşılaştırmalı”
Yaklaşan Ramazan Bayramı öncesi tüketicilerin çeşitli sektörlerde hareketlilik yaşadığını vurgulayan Çevikoğlu, bayrama özel marka ve pazar yerlerinin kampanyalarıyla alışverişlerde yüzde 30 artış gözlendiğini belirtti. Ayrıca, havaların ısınması ve mevsim geçişiyle birlikte yapılan yüzde 25-30 arasındaki indirimlerin Ramazan Bayramı döneminde e-ticaret sektöründe 400 milyar liralık satışın gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini söyledi.
“Hediyelik Eşya Kategorisinde Artış Yaşanıyor”
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara da Ramazan Bayramı’nda tatlı, çikolata, şekerleme ve kahve gibi ürünlerin büyük talep gördüğünü, ayrıca hediyelik eşya kategorisinde de artış yaşandığını söyledi. Özkara, giyim, ayakkabı ve gıda gibi ürün gruplarının tüketiciler tarafından en çok tercih edilen gruplar olduğunu belirtti.
Özkara, e-ticaretin hızla geliştiği dünyada tüketicilerin alışveriş biçimlerinin değiştiğine ve uluslararası satışların arttığına dikkat çekerek, küçük işletmelerin değişen trendleri takip etmeleri gerektiğini vurguladı.