‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

İsrail’le imzayı atıp tarihe geçti: ‘Anlaşma Filistin saldırılarından eski’ diyerek savundu

Mısır Başbakanı Mustafa Medbuli, İsrail’in Akdeniz’deki en büyük doğal gaz sahalarından Leviathan’ın ortaklarından NewMed enerji şirketiyle imzayı attı. İsrail’den doğal gaz ithalini sağlayacak anlaşmanın Filistin meselesindeki duruşunu …

Satte 4 bin 500 TL kazanıyorlar: Hedef 64 bin ton rekolte

Ordu’da 2025 yılı fındık hasadı başladı. Geçen yıl 202 bin ton olarak açıklanan rekolte, bu yıl 64 bin ton olarak hesaplandı. Sahil kesimlerinde 4 Ağustos’ta başlayan toplama çalışmaları, orta kesimlerde 11 Ağustos’ta, yüksek kesimlerde ise 18 …

Spot piyasada elektrik fiyatları (13 Ağustos 2025)

Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, spot elektrik piyasasında işlem hacmi bugün düne göre yaklaşık yüzde 1,1 artarak 2 milyar 328 milyon 728 bin 65 lira oldu. Gün öncesi piyasada bir megavatsaat elektriğin fiyatı, yarın için en yüksek 19.00 …

İki kişi öldü operasyon başlatıldı: Ünlü peynir markası toplatılıyor

Gıda kaynaklı yaşanan sağlık sorunları, gıda güvenliğini sorgulatırken bu kez haber fransada geldi. Ülkede 18 Haziran’dan sonra Listeria monocytogenes bakterisi nedeniyle 21 kişiye listeria teşhisi konuldu. Bu bakteri gıda kaynaklı enfeksiyon olarak …

Honda – Sony ortak projesi Afeela 1 Sedan ön üretime giriyor ancak başlangıç fiyatı dudak uçuklatıyor

Afeela 1’in başlangıç fiyatı 89.900 dolar olacak ve elektrikli sedan 2026 yılının ortalarında satışa sunulacak. Araç, teknoloji tutkunlarını hedef alacak ve yolculara örneğin surround sesle film izleme veya müzik dinleme imkânı sunacak. Honda ve Sony …

Hazine yaklaşık 42 milyar lira borçlandı

Hazine, 10 ay vadeli kuponsuz bono ihalesinde toplam 41,6 milyar lira borçlandı.